Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Τουρλίδα: Εκεί όπου το αλάτι σχηματίζει ένα… μοναδικό τοπίο- Η Αμάλθεια και το Άλας (video)


Η Μαύρη Αλυκή του Μεσολογγίου είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά μέρη της Ελλάδας που σίγουρα έχεις ακούσει. Ενδεχομένως, όμως, να μην έχεις πλήρη εικόνα του πώς είναι. Εκεί λοιπόν, στην Αιτωλοακαρνανία βρίσκεται η Τουρλίδα και η λιμνοθάλασσα με το περίφημο αλάτι Μεσολογγίου.

Ένα μικρό νησί έξω από το Μεσολόγγι που απολαμβάνει τη θέα από το μοναδικό παζλ που δημιουργεί το αλάτι στην περιοχή, όπως αναφέρει το
exploringgreece.tv. Το θέαμα είναι άκρως εντυπωσιακό ακόμη κι αν περνάς κοντά με το αυτοκίνητο. Οι εικόνες από ψηλά πάντως είναι ακόμη πιο μαγικές.
Το μικρό νησί Τουρλίδα στο Μεσολόγγι

Η Τουρλίδα είναι λοιπόν το μικρό νησί έξω από το Μεσολόγγι το οποίο συνδέεται με έναν δρόμο που διασχίζει την λιμνοθάλασσα. Παλιότερα ήταν το λιμάνι της πόλης. Παλιότερα λοιπόν σε εκείνο το σημείο γινόταν η φόρτωση του αλατιού το οποίο παραγόταν στις δύο αλυκές της περιοχής. Και μάλιστα δεν μιλάμε για μια απλή και εύκολη διαδικασία. Αντιθέτως απαιτούσε να γίνουν μεταφορές ακόμη και με το χέρι ή με σιδηροδρομικά βαγονέτα. Αν πας ποτέ στην περιοχή και μιλήσεις με τους ντόπιους θα έχουν να σόυ διη
γηθούν διάφορες ιστορίες από τα παλιά.Θα σου μιλήσουν για ιστορίες άλλων εποχών. Και πάντα πρωταγωνιστής θα είναι το αλάτι Μεσολογγίου. Ο θησαυρός της περιοχής. Το αγνό και λευκό χρυσάφι της λιμνοθάλασσας. Σαν κοιτάξεις από ψηλά, οι Αλυκές μοιάζουν με ένα παζλ που έχει πολλά και πολλές φορές όμοια κομμάτια.ου διη
Οι Αλυκές Μεσολογγίου και η ιστορία τους


Η παραγωγή του αλατιού στις αλυκές Μεσολογγίου γίνεται με μια απλή και για να πούμε την αλήθεια, πανάρχαια μέθοδο. Ουσιαστικά το αλάτι παράγεται από την εξάτμιση της θάλασσας με την βοήθεια του ήλιου και του ανέμου. Οι Αλυκές Μεσολογγίου αγγίζουν σε έκταση τα 11.500 στρέμματα ενώ όσον αφορά την παραγωγή τους σε αλάτι, φτάνουν περίπου τους 130.000 τόνους ετησίως.

Η δεύτερη Αλυκή, η λεγόμενη μαύρη στην περιοχή Τουρλίδα έχει έκταση 2.500 στρέμματα και παράγει 15.000 τόνους. Το Μεσολόγγι έχει τη μεγαλύτερη παράδοση στην αλατοποιία στην Ελλάδα. Πρόκειται για ιστορία αιώνων η οποία εκτυλίσσεται στα ζεστά και ρηχά νερά της λιμνοθάλασσας. Ένα μέρος με το χρυσάφι της Ελλάδας που έχει άσπρο χρώμα και νοστιμίζει τη ζωή μας καθημερινά…
 


Μια επίσκεψη στο Μουσείο Άλατος στο Μεσολόγγι στις αλυκές της Τουρλίδας, ήταν αρκετή για να εμπνεύσει το δημιουργό Τεύκρο Σακελλαρόπουλο. Η ιδέα έγινε ταινία, η οποία μας προκαλεί να δούμε τα πράγματα αλλιώς και φυσικά να επισκεφτούμε αυτό το υπέροχο μουσείο και να απολαύσουμε το ιδιαίτερο τοπίο της περιοχής.



ΠΗΓΕΣ: exploringgreece.tv iAitoloakarnania.gr, youtube.com,

6 σχόλια:

  1. Καλημέρα καλέ μου φίλε Κώστα ! ;) Καλό μήνα Ιούνιο , ευλογημένο καλοκαίρι με υγεία !!Να περνάς όμορφα , ειρηνικά !!;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό μήνα Κυριακή μου με υγεία και ευκολίες σου εύχομαι. Έχω περάσει από την περιοχή και έχω δει αυτό που μας παρουσιάζεις. Είναι έτσι ακριβώς, εντυπωσιάστηκα πολύ με το θέαμα των αλυκών που έβλεπα από κοντά πρώτη φορά στη ζωή μου.
    Καλά να περνάς και να χαρείς το καλοκαίρι στον όμορφο τόπο σου.
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό μήνα Ιούνιο και ευλογημένο καλοκαίρι καλή μου φίλη Μαρία ! ;) Οι εύχές σου ευπρόσδεκτες , υπάρχει κάποιος βαθμός δυσκολίας στη ζωή μου αυτή τη περίοδο ..;) Η λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου εκτός από την πλούσια φύση , παράγει το πολύτιμο αλάτι . Δεν θυμάμαι να έχω επισκεφθεί το Μουσείο αλατιού .Οι άνθρωποι προσπαθούν να αναδείξουν τον τόπο τους με αξιοπρέπεια και σεβασμό στο περιβάλλον . Ευχαριστώ πολύ Μαρία εύχομαι και ελπίζω να κάνω μπάνιο φέτος στη θάλασσα . Στο Μεσολόγγι κολύπησα κάποτε το νερό ήταν ζεστό και είχε άμμο . Καλό Ιούνιο με ειρήνη , υγεία , αγάπη . Καλή εβδομάδα , καλό ξημέρωμα !!
    Φιλάκια δροσερά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ το μουσείο δεν το έχω δει αν και έχω πάει στις Αλυκές και έχω επισκεφθεί την Τουρλίδα. Αν και έχω συγγενείς στο Μεσολλόγγι που μου στέλνουν αλάτι από εκεί, χοντροκομμένο βέβαια, το μουσείο δεν το έχω επισκεφθεί. Σπουδαίες πληροφορίες Κυριακή μου
    Καλό μήνα καλοκαιρινό και ξέγνοιαστο φίλη μου
    Να είσαι καλά
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέα καλή μου φίλη Άννα !;) Η περιοχή της λιμνοθάλασσας είναι πολύ σημαντιή γιατί έχει φυσικό πλούτο . Το χοντροκομένο αλάτι για την διατήρηση τροφίμων και παρασκευή ιδιαίτέρων εδεσμάτων .Ευχαριστώ πολύ Άννα ! Καλό μήνα με υγεία , ειρήνη , ευλογημένο καλοκαίρι !!
    Εύχομαι μία όμορφη απολαυστική ξμέρα και να τα πούμε σύντομα ;)
    Δροσερα φιλάκια ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή